Metodologia d’avaluació i prescripció

Els objectius són la sistematització i reproducció d’una metodologia d’avaluació i la implementació d’un programa de prescripció d’activitats presencials i a distància.

Avaluació amb proves clíniques

En el primer estudi hem proposat una avaluació dels beneficis per a l’àmbit cognitiu de tipus quantitativa i basada en proves estandarditzades i validades clínicament. A més, hem incorporat qüestionaris per avaluar l’àmbit emocional i la qualitat de vida, habitualment utilitzats per detectar simptomatologia neuropsiquiàtrica, com ara la depressió, l’ansietat, l’apatia i l’anhedònia.

Totes les proves van ser administrades als participants abans i després del programa d’arts escèniques.

A més, hem avaluat la càrrega emocional abans i després de les sessions participatives. Finalment, durant l’avaluació, després de les activitats hem fet servir un qüestionari de percepció de canvi i satisfacció.

Avaluació amb proves cognitives assistides per ordinador

En un segon estudi, fem servir proves assistides per ordinador per avaluar els dèficits d’atenció, funcions executives i memòria, amb l’objectiu de detectar amb més sensibilitat possibles canvis en el rendiment cognitiu.

Tasca de Stroop

Tasca amb flankers

Tasca de memòria de treball